Din varukorg är tom

Köp- och leveransvillkor

1. Beställning

Du kan handla på tre sätt hos oss:

  • Genom att ringa till oss på tlf. (+46) 10-750 25 81
  • Genom att handla direkt i vår webbshop.
  • Genom att besöka vår fabrik i Danmark.
     

Där har vi ett showroom som du kan se våra produkter i. Om du har bråttom så är det en bra idé att beställa varorna i förväg, så är de färdigpackade när du kommer.

Alla priser visas ex. moms.

2. Betalning 

  • Kortbetalning: Du kan betala med följande kort: Mastercard, Visa, Visa Electron, American Express och Maestro.
  • Banköverföring: PlusGiro Nr.: 75661-9 - ange ordernummer BankGiro Nr.: 775-4922 - ange ordernummer
  • Betalning vid avhämtning: Om du själv hämtar varorna på fabriken i Danmark så kan du betala direkt på plats.
  • Klarna

 

3. Fraktvillkor 

3.1. Frakt och leverans

Ordrar som betalas med kort skickas så fort som möjligt. Ordrar som betalas via banköverföring skickas så snart vi har mottagit betalningen.

Leveranstid: Ordrar skickas normalt 3-5 arbetsdagar efter mottagandet. Om varan är slut i lager får du ett mail med en uppskattad tidpunkt som varan kommer skickas eller kan hämtas.

Beställningarna skickas med ett externt fraktbolag. Leverans sker på gatuplan. På grund av sin storlek är många av våra varor så kallade bulkgods. Det är att det levereras på pallar. Det är viktigt att speditören kan ta sig från lastbilen till utlämningsstället med en El-hund (elektrisk palllyftare) som väger 300 kg. Vid beställning av varor som fraktas som långväga gods – t.ex. Pallställ och liknande. det är en förutsättning att du har en gaffeltruck eller annan avlastningsutrustning tillgänglig. Transportören kan inte lasta pallställ över 240 cm. av med baklyft. Alternativt kan det ordnas att lossa med kran. Detta görs på köparens bekostnad.

Obs! Var uppmärksam på att leverans sker med 13,3 meter lastbilar, samt att många gångar har bilen ingen baklift. Det är därför viktigt att kunden har möjlighet att själv lasta av godset, med en staplare, gaffeltruck eller annat - om det rör sig om långa eller tunga varor.

Om du inte kan ta emot godset på detta sätt var vänlig att kontakta oss på telefon: (+46) 10-750 25 81

3.2. Paketering

Paketering: Våra hyllsystem är byggda av stål vilket innebär att de väger en del. Av hänsyn till transportsäkerhet så är de, i de flesta fall, fästa vid pallen med stålband. Därför behöver du en avbitare för att få loss dem från pallen.

När vi har skickat din order får du ett kolli-id skickat till dig, antingen via mail eller SMS. Därför är det viktigt att du uppger ett korrekt mobilnummer och mailadress vid ordertillfället. När du mottagit dina varor måste du gå igenom dem och leta efter transportskador innan du kvitterar ut leveransen. Om varan är transportskadad kan du antingen neka leveransen eller godkänna den med förbehåll för skadorna. Om varan är skadad är det en bra idé att ta några bilder som dokumentation.

Om du vill köpa ett stort parti varor som kräver transport i en halv eller hel lastbil har vi möjlighet att begära in en transportoffert på detta.

3.3. Frakt till öar

Fraktpriset beräknas till fastland och öar med broanslutning.

Vid leverans till öar utan broanslutning tillkommer extra fraktkostnader. Vi skickar över fakturan på extrakostnader till dig för godkännande innan vi skickar varorna.

Om du behöver få leverans till en ö utan broanslutning ber vi dig kontakta oss på Tlf. (+46) 10-750 25 81 eller mail: info@hylllagret.se 

4. Ångerrätt / Returrätt

Konsumenter har full ångerrätt i 14 dagar. Vid en retur betalar köparen returfrakten.

Varan skall returneras oskadad och i det ursprungliga emballaget.

Du behöver kontakta Hyllagret innan varorna returneras Tlf. (+46) 10-750 25 81 

5. Reklamationsrätt

Hyllagret erbjuder konsumenter 2 års reklamationsrätt enligt konsumentköpslagen som omfattar fabrikations- och materialfel som uppstår vid normal användning.

Reklamationsrätten täcker inte fel, skador eller slitage, som direkt eller indirekt uppstår av felaktigt användande, brist på underhåll, våld eller obehörigt nyttjande.

6. Kontakt

Gällande köp på www.hylllagret.se ber vi dig kontakta oss på Tlf. (+46) 10-750 25 81

Vid fel, saknade varor, utebliven leverans eller andra ärenden ber vi dig ta kontakt med oss.

7. Persondatapolicy

Vi sparar de personuppgifter som vi behöver för att kunna leverera varorna till dig.

Personuppgifterna sparas hos Hyllagret och sparas i fem år varpå de sedan raderas. När vi samlar in personuppgifter via vår hemsida så säkrar vi att du alltid måste ge ditt samtycke så att du vet precis vilka uppgifter vi samlar in och varför.

VD för Hyllagret har tillgång till uppgifterna som registreras om dig. Uppgifterna sparas inte krypterat. Vi krypterar inte uppgifter vi skickar. Uppgifterna som lämnas till Hyllagret lämnas eller säljs inte vidare på något sätt till trejde part och vi sparar inga känsliga personuppgifter.

Som registrerad kund hos Hyllagret har du alltid rätt att be oss radera dina personuppgifter. Du har även rätt att få veta vilka uppgifter vi har sparade på dig. Dessa rättigheter har du enligt Dataskyddsförordningen och eventuella frågor eller synpunkter gällande dessa saker för hylllagret.se förmedlas via mail till info@hylllagret.se.